Waarom je tools voor online samenwerken moet gebruiken

Online samenwerken vanuit elke plaats

In de wereld van digitaal ondernemen gaan vele zaken meer en meer via het internet. Communicatie met klanten, adverteren en andere zaken gebeuren steeds meer online. Binnen je team moet je goed op elkaar zijn ingespeeld om te weten wat iemand wel of niet moet doen. Ook voor dit onderdeel binnen je business kun je internet gebruiken. Je kunt namelijk online samenwerken met je collega’s. Je hoeft hiervoor dan niet op een vaste plek aanwezig te zijn. Om dit voor elkaar te krijgen zijn er online samenwerktools. Heden ten dage bestaan er hier velen van en is de keuze bijna te lastig om zomaar te maken. Want welke is de beste en springt er boven uit? Of heeft die tool dan weer minder mogelijkheden voor specifieke doeleinden? De keuze kan lastig zijn. Daarom moet je een onderscheid maken in verschillende groepen.

Het online delen van bestanden met elkaar

Soms is een online samenwerktool al genoeg als je er bestanden mee kunt delen. Denk dan bijvoorbeeld aan een programma waarin jij een bepaalde tekst kunt zetten, zodat je collega deze kan controleren en aanvullen. Of misschien heb je wel een video gemaakt die je collega moet uploaden, omdat jij van uploaden geen verstand hebt. Ook in dat geval is een samenwerktool als deze handig. Er zijn genoeg tools die je de mogelijkheid geven om bestanden uit te wisselen. Het is fijn om hier niet je mailbox voor te hoeven gebruiken. Vaak hebben mailboxen namelijk een limiet aan te verzenden en te ontvangen bestandsgrootte. Ook is elke mail apart en moet je dus zelf alles nog downloaden en ordenen. Met een tool voor online samenwerken kun het bestand direct in de juiste map zetten zodat iedereen daar direct bij kan.

Wanneer je je teamgenoten ook wilt zien en horen

Als teamleden elkaar langere tijd niet kunnen zien dan is een online samenwerktool met (video)bellen een goede oplossing. Je kunt er voor kiezen om iemand met je telefoon te bellen, maar dat geeft niet altijd de juiste solutie. Het komt geregeld voor dat je een document bespreekt met collega’s. Een online samenwerktool geeft je de mogelijkheid om tijdens het bellen dit document te openen. Op je telefoon werkt dit niet altijd even optimaal. Er zijn ook programma’s waarin je zelf aparte chats kunt maken in groepen. Zo onderscheid je bijvoorbeeld de IT’ers van de communicatie-experts. Als je de juiste hebt gevonden zorgt een tool voor online samenwerken voor een effectievere workflow en daarmee een beter resultaat.

https://www.omcbase.nl/samenwerken/

Verkoper is gek op gekwalificeerde leads

Verkopers zorgen voor continuïteit van uw organisatie. Zij komen met de nieuwe klanten, waarbij uw organisatie weer verder kan bouwen. Echter om dat te kunnen bereiken hebben ze regelmatig een lead nodig, de organisatie zoekt gekwalificeerde leads. Er zijn veel ‘Wannabees’, account managers met de air van een verkoper, maar zijn het helaas niet. Veel commerciële organisaties hebben deze mensen in hun salesrangen.

Een verkoper zonder leads functioneert niet

Zolang een organisatie groeit, kunnen deze mensen zich fantastisch verstoppen achter een geweldige salesadministratie die zij geweldig op orde hebben.  Het zijn deze mensen die met de vinger wijzen naar verkopende collega’s dat zij niet goed zijn in de administratie. Daar hebben deze ook helemaal geen tijd voor, want zij moeten verkopen. Beuken, meter maken om te zorgen dat de klant aan boord komt en dat de verkoper zijn commissie kan binnen tikken. Deze verkopers moeten worden gevoed met goed leads. Om leads te krijgen, is leadgeneratie noodzakelijk. Hierbij moeten een afweging worden gemaakt of dit intern of juist extern gedaan moet worden. Vindt een verkoper het niet leuk om zelf te bellen, laat hem of haar dat vooral niet doen. Anderen kunnen dit vaak veel beter. De verkoper moet scoren aan tafel bij de klant, waar hij de diepere noden van de klant naar boven moet halen.

Gefrustreerde verkoper wanneer leads slecht zijn

Een verkoper is eenvoudig te frustreren, door slechte leads aan te leveren. Komt hij op gesprek bij de klant en ontdekt dat hij als vierde ook een offerte mag maken. Je kunt aannemen dat de motivatie van de verkoper om een offerte te maken sterk afneemt. Zijn scoringskansen zijn heel klein, maar moet wel de hypotheek aan het einde van de maand kunnen betalen. Een andere frustratie is het moeten discussiëren over de bonus. Wat tellen wel en wat niet mee. Of hoe gaan we om met herhalingsorders. Pak je alles af van de verkoper, dan zal hij snel op zoek gaan naar een andere meer menselijke organisatie. Voor degene die niet helemaal weten hoe het werkt, lees dan de klassieker ‘The Dead of a Salesmen’ er maar op na. Een verkoper kan snel ergens anders aan de slag, omdat goede verkopers schaars zijn. Dus gekwalificeerde leads zijn noodzaak!

Meer informatie: http://www.virgoleads.com/