VOORBEELDBRIEF AANMANING

Een paar jaar terug ben ik een webwinkel gestart. Ons assortiment is divers. Van kleding tot accessoires. Maar de verkoop gaat ontzettend verschrikkelijk goed. Zo erg goed zelfs dat ik het af en toe niet meer alleen aan kan. De bestellingen stromen via de webwinkel binnen.
Als de bestellingen dan binnen komen, worden verzendingen klaar gemaakt. Dat is een enorm gepuzzel. Een routine is dat inmiddels geworden. Iedere dag worden alle bestellingen door de postbode opgehaald. Soms zijn het er dan veel soms weinig. Je zult begrijpen dat er ook wel eens iets mis gaat. Dit moet dan zo goed mogelijk opgelost worden. Ontevreden klanten zorgen voor erg slechte reclame. Dat moet je niet te vaak hebben.
Wat er ook bij hoort is de boekhouding, helaas! Op school had ik er al een hekel aan. Alleen maar cijfers en cijfers. Niks voor mij hoor. Maar je kunt niet zonder. Bij Bill hebben ze een voorbeeldbrief aanmaning die ik gebruikte voor mijn boekhouding.

Een voorbeeldbrief aanmaning zoeken

Buiten voordelen heeft het ondernemerschap ook nadelen. Vrije tijd heb je een stuk minder. En als je al vrij neemt, moet de zaak dicht. Als je als ons geen personeel hebt dan. Als je ziek wordt, ben je meestal niet verzekerd. Verzekeringen zijn haast onbetaalbaar.

Nog meer nadelen zijn:

1. Je moet alles zelf doen.
2. Als het even niet goed gaat, heb je tevens geen salaris.
3. Veel bijkomende administratie.
4. De concurrentie moet je dan goed in de gaten houden.

Maar al met al heb ik er geen spijt van. De administratie is echter het grootste nadeel. Alle boekingen verwerken zodat het klopt. Het moet wel, want anders heb je geen overzicht. Voordat je het weet ga je dan failliet. Ook moet je onzettend goed in de gaten houden. Of er goed op tijd betaald wordt. Wordt er niet betaald dan daarnaast ook geen geld. Je vaste lasten gaan gewoon door.

De laatste aanmaning dan laten versturen

Je kunt de aanmaning daarnaast door een onderneming laten versturen. Besloot mijn vrouw toen de laatste aanmaning dan door Bill te laten versturen. Dit gebeurde zelfs gratis! Via de website kon ze toen de gegevens aanleveren. Dit ervaarde ze als ontzettend erg gemakkelijk. Er werd direct werk van gemaakt. De debiteur werd door hun aangeschreven. Via een kosteloze herinnering gebeurde dit .
Jammer , maar er werd toen nog niet betaald. Tegen de vordering werd door debiteur protest aangetekend. Wij konden het haast niet geloven. Er zou het een en ander niet goed zijn. Nooit eerder heeft hij dit kenbaar gemaakt. We konden het dus ook niet voor hem oplossen. Dit wilde ik nu ook niet meer doen. De hele kwestie werd door het incassokantoor verschrikkelijk erg goed afgehandeld. Deze zag toch ook wel snel in dat hij niet goed gehandeld had. In een aantal termijnen betaalde hij zijn schuld. Het bleek dat hij eigenlijk gewoon geen geld had.
Nu zijn we er op voorbereid, mede dankzij de voorbeeldbrieven van Bill.

http://www.billincasso.nl/nl/aanmaningsbrief-voorbeeld.html