Het managen van de verschillende dingen in je bedrijf is een van de moeilijkste taken voor een beginnend werkgever, vooral alle documenten van elke werknemer beheren is een enorm moeilijke taak.  Hiervoor gebruiken veel startups en jonge bedrijven software voor, die gespecialiseerd software doet eigenlijk wat een secretaresse 20 jaar geleden deed. Het regelt alle documenten en brieven, hiernaast kan het spel checks en ethica services uitvoeren op je documenten. Zo krijg je een gestandaardiseerde manier van het sturen van documenten, wat de zaak wat professioneler houdt.

Zo kan je verschillende onderdelen van je bedrijf volledig automatiseren, zelfs een manager kan gedaan worden door een computer. Als je nadenkt over wat supervisors doen binnen bijvoorbeeld een telefoonbedrijf, het enige wat die uit hoeven te voeren is kijken of de werknemers onder hun de baan goed uitvoeren aan de hand van de opgestelde targets. Dit is letterlijk vergelijken of de werknemers cijfers overeenkomen met de opgestelde target, daar is geen echt persoon voor nodig. Dat kan Excel zelfs doen, dus waarom een jaarsalaris aan iemand weggeven die technisch gezien alleen twee cijfers vergelijkt? Vaak kiezen mensen voor het niet automatiseren van dit soort onderwerpen omdat misschien de huidige stand van technologie niet vertrouwen, een supervisor kan je namelijk gewoon aanspreken maar software niet.

Hiernaast worden veel onderwerpen wel geautomatiseerd, als je je salarisstrook krijgt bijvoorbeeld wordt dit echt niet handmatig overgemaakt door een notaris. Een computer kan op basis van jou in klokuren zien hoeveel jij gewerkt hebt hierna kan het precieze bedrag dat jij hoort te ontvangen over worden gemaakt, misschien krijg je dan ook een bericht hierover dat je salaris binnenkomt. Een inkoopmanager kan ook zo vervangen worden, aangezien je alleen prijzen hoeft te bepalen waarop je wilt kopen. Als er dan producten voor die specifieke prijs aanwezig zijn, kan een computer alles meteen opkopen zonder enigszins humane input.