Het ligt in de aard van mensen om gehoord te worden. Voorheen werd dat via schrift gedaan en in een later stadium door verhalen te vertellen. Tegenwoordig zijn de technische voorzieningen zo goed, dat er steeds vaker gebruik wordt gemaakt van video om de verhalen te vertellen. Iedereen kent wel de beelden van succesvolle influencers, maar ook bedrijven kunnen profiteren van de kracht van het bewegende beeld. Als aanvulling op een geschreven profiel kan een bedrijfsvideo veel aandacht vragen. Wist je, dat een boeiende video 60.000 keer zoveel attentiewaarde heeft als een geschreven tekst? Het doel van een bedrijfsvideo?Een bedrijfsvideo, ook wel een corporate video genoemd, heeft als doel de kijker te informeren over de producten die het bedrijf maakt. Het gaat daarbij niet specifiek over de kwaliteit van de producten of waarvoor ze worden gebruikt, maar over de filosofie die het bedrijf heeft. Daaruit kan de kijker wel concluderen op basis van welke visie er wordt gewerkt. Een corporate video is niet hetzelfde als een reclamevideo. Het effect van een bedrijfsfilm is dat een kijker sympathie krijgt voor motivatie achter de producten en diensten die worden geproduceerd. Dat kan een reden zijn om producten te kopen. Hoelang duurt een bedrijfsfilm?Voor een bedrijf is het niet zo moeilijk om de kernwaarden binnen enkele minuten uit de doeken te doen. Een bedrijfsfilm hoeft daarom niet langer dan 2 á 3 minuten te duren. Een voorwaarde is wel dat de film in een goede beeld- en geluidskwaliteit wordt gemaakt. Ook moeten de beelden boeiend zijn. Zet dus niet een directeur voor de camera die een verhaal vertelt, maar toon beelden van het productieproces of laat zien hoe de producten worden gebruikt. Onder de beelden kan het hoe en het waarom van het bedrijf worden verteld. |